Thursday, September 16, 2010

Perisian Kamus TerKini ~~



Apa Itu Carikata?
Bagi mengimbangi di antara keperluan kamus dan perubahan gaya hidup di alaf ini, suatu transformasi terhadap sistem perkamusan perlu direalisasikan bagi menggantikan kamus buku yang tidak lagi relevan untuk diguna pakai.

Mendalami permasalahan ini, kami  telah berjaya membangunkan satu perisian perkamusan elektronik berpusat yang dilengkapi dengan pelbagai fungsi yang pantas, mudah dan komprehensif sebagai transformasi kepada kamus-kamus buku. Perisian perkamusan elektronik pelbagai fungsi ini dikenali sebagai Carikata e-Kamus

Carikata e-Kamus direka cipta khusus untuk mempermudah para pengguna komputer untuk mencari makna perkataan dan istilah sering dengan teknologi pengkomputeran di era ini. Carikata e-Kamus juga dilengkapi dengan penyemakan ejaan dalam Bahasa Melayu dan fungsi suara (sebutan) dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris yang pastinya akan memberi impak kepada peningkatan penguasaan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.


Dengan berbagai lagi fungsi tambahan termasuk yang paling popular ialah E-Terjemah yang membolehkan dokumen dalam MS Word atau di mana-mana, diterjemahkan ke dalam 10 bahasa terkenal dunia termasuk Bahasa Arab, Bahasa Melayu, Inggeris, Cina, Sepanyol, Portugis, Hindustan dan Jepun. 
Carikata juga mempunyai fungsi Semak Eja Bahasa Melayu untuk MS Word. Selain itu, ia juga datang lengkap dengan perisian Suara bahasa melayu yang menggunakan suara sebenar Saudari Intan Sarafina, pelakon dan penyanyi yang  memenangi anugerah Artis Baru Popular Berita Harian.


Perisian ini adalah hasil dari kepakaran


 Amaniz Management ( Formerly know as AMANIZ IT Consultant Sdn Bhd)
didaftarkan pada 12 June 2002 
di alamat 
NW-05-16
Cova Square, Jalan Teknologi
Kota Damansara,
47810 Petaling Jaya, Selangor
sila rujuk peta..di bawah 



No comments:

Post a Comment